Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Ο κήπος του Monet


To 1890 o Claude Monet, έχοντας, την τελευταία δεκαετία κάνει τακτικές πωλήσεις των έργων του, απέκτησε τη δυνατότητα να αγοράσει το σπίτι των ονείρων του στο Giverny, κοντά στο Vernon. Το Giverny ήταν ένα όμορφο, μικρό χωριό και στο σπίτι ο ζωγράφος είχε ήδη κατοικήσει με ενοίκιο από το 1883. Είναι το σπίτι στο οποίο υποδέχτηκε τον Cézanne, τον Rodin, Clémenseau και τον Geffroy και στο οποίο πέθανε το 1926.

O Claude Monet στον κήπο του, στο Giverny.

Ο Monet αγάπησε το σπίτι και αφοσιώθηκε με πάθος στο να διαμορφώσει τον δικό του επικούρειο κήπο. Το παλιό περιβόλι με τις μηλιές απέκτησε αλέες, διαδρόμους, λουλουδιασμένους φράχτες, συστάδες θάμνων ... 

Ο κήπος στο Giverny (1901), λάδι σε καμβά, 
Österreichische Galerie in Belvedere, Βιέννη.

ποταμάκια με γεφυρούλες ...        

Νούφαρα και γιαπωνέζικη γέφυρα (1899),
λάδι σε καμβά,
Art Museum Princeton University.

.... λειβάδια με ίριδες 

Ο κήπος στο Giverny (1900), 
λάδι σε καμβά, Musée dOrsay, Παρίσι.


... λίμνες με πολύχρωμα νούφαρα. 

Νούφαρα (1919), λάδι σε καμβά, Musée Marmottan.


Όλα διαλέχτηκαν και κατασκευάστηκαν κατά το γούστο του.  Το ασυνήθιστο και το εξωτικό έγιναν μέρος της καθημερινότητάς του. Πιστός στην παράδοση του jardin à la française, που κυριάρχησε τον 18ο αιώνα, o Monet δημιούργησε μια τεχνητή ατημελησία, σε μια προσπάθεια να μιμηθεί τη φύση, την οποία φιλοδοξούσε να αποτυπώσει στα έργα του.  
Κάθε πρωί, μόλις χάραζε, ο ζωγράφος, κουβαλώντας τα σύνεργά του με ένα καροτσάκι και ακολουθούμενος από ένα τσούρμο παιδιά, δικά του και της δεύτερης γυναίκας του, της Alice, διέσχιζε τον κήπο του και τους αγρούς της περιοχής, αναζητώντας το θέμα του λουσμένο στο κατάλληλο φως.  

Λειβάδι με κίτρινες ίριδες (1887), 
λάδι σε καμβά, Musée Marmottan


Τα τελευταία τριάντα χρόνια της ζωής του ο Monet ζωγραφίζει και ξαναζωγραφίζει τα ίδια θέματα με μικρές παραλλαγές: υδάτινα τοπία, αντανακλάσεις τοπίων, όπως τα ονόμαζε ο ίδιος ο ζωγράφος. Τα αντικείμενα διαχέονται σε μια λαμπερή επιφάνεια, γίνονται σπουδές στη χάραξη οριζόντιων και κάθετων γραμμών, το χρώμα δημιουργεί ένα φωτεινό μωσαϊκό σε ασυνήθιστους τόνους. Χρωματικές επιστρώσεις, διάφανες στην αρχή, παχιές στη συνέχεια, κοφτές πινελιές και ένα τρεμουλιαστό φως είναι τα χαρακτηριστικά της τολμηρής και πρωτοπόρας τεχνικής του Monet.  

Νούφαρα (1917), λάδι σε καμβά, Musée Marmottan.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου