![]() |
Στο Moulin
Rouge. 1892. Λάδι σε μουσαμά.
Σικάγο, Ινστιτούτο τέχνης.
|
Η ασχήμια του περνούσε μάλλον απαρατήρητη μέσα στο πλήθος των αλλόκοτων κατοίκων της Μονμάρτης, όπου ζούσε από το 1884 και μετά, και η μοναξιά ήταν λιγότερο ανυπόφορη με τη συντροφιά των εύκολων κοριτσιών που δούλευαν στα καμπαρέ, ενώ η οικογενειακή περιουσία τού έδινε τη δυνατότητα να ζωγραφίζει δίχως να εξαρτάται από την επιτυχία και τις πωλήσεις.
![]() |
1891.
Έγχρωμη λιθογραφία (αφίσα).
Μιλάνο, Δημοτική Συλλογή
Λιθογραφιών Bertarelli
|
Τα καμπαρέ, πρώτα το Moulin de la Galette και μετά –και κυρίως- το Moulin Rouge ήσαν για τον Toulouse-Lautrec η πραγματική ζωή και η σχεδόν αποκλειστική του πηγή έμπνευσης. Αυτός ο σακατεμένος άνθρωπος, μέσα στα καμπαρέ, στα πορνεία, στα θέατρα και στα πανηγύρια κρυφοκοίταζε την άλλη πλευρά της ζωής που δε μπορούσε να την ζήσει στ’ αλήθεια. Έβλεπε ό,τι η φύση τού είχε στερήσει: την ενέργεια, τη ζωτικότητα,την ομορφιά. Οι άνθρωποι του φαίνονταν πιο ειλικρινείς υπό την επήρεια του αλκοόλ και οι γυναίκες πιο συμπαθητικές όταν έκαναν χορευτικές φιγούρες πάνω στην πίστα.
![]() |
1892. Έγχρωμη
λιθογραφία (αφίσα).
Ιδιωτική συλλογή |
Καλλιτέχνες σπουδαίοι και καλλιτέχνες της εφήμερης δόξας,καθωσπρέπει γυναίκες και πόρνες,πέρασαν στην αιωνιότητα μέσα από τα έργα του: η May Belfort, η Marcelle Lender, η May Milton, η Misia Natancon, η La Goulue, η Jane Avril, ο Aristide Bruant.
![]() |
1893. Έγχρωμη
λιθογραφία (αφίσα). Ιδιωτική
συλλογή
|
Πηγές
για τις εικόνες:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου