Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2012

Tamara de Lempicka


Η Tamara de Lempicka είναι μια καλλιτέχνις που έγινε πραγματική σταρ. 

Self Portrait
in the Green Bugatti (1925)

Γεννήθηκε το 1898 στη Βαρσοβία. Το πατρικό της όνομα ήταν Maria Górska και η εύπορη οικογένειά της μπόρεσε να της προσφέρει μια πολύ καλή εκπαίδευση. Σε ένα ταξίδι της στην Ιταλία, σε ηλικία 13 ετών, γνώρισε τους Ιταλούς καλλιτέχνες. Το επώνυμο Lempicka είναι το όνομα του συζύγου της, τον οποίο γνώρισε σε ηλικία 14 ετών, στην Πετρούπολη της Ρωσίας, όπου ζούσε μετά τον χωρισμό των γονιών της. Τον παντρεύτηκε το 1916. Κατά την επανάσταση του 1917 ο σύζυγός της συνελήφθη και, μετά την απελευθέρωσή του, η οικογένεια έφυγε για το Παρίσι. Εκεί η Tamara μπόρεσε να καλλιεργήσει το ταλέντο της.
Η ζωγραφική της είναι καθαρή, ακριβής και κομψή. Αν και κατατάσσεται στην Art Deco, διατηρεί ένα προσωπικό, και πολύ ξεχωριστό, στυλ. Υπήρξε η αγαπημένη ζωγράφος της αριστοκρατίας. Δούκες και δούκισσες πλήρωναν πολύ μεγάλα ποσά στην Tamara για να ζωγραφίσει το πορτραίτο τους.

Portrait
of the Marquis d' Afflito (1926)

Portrait of the Duchess
of La Salle (1925)

Τη δεκαετία του ’20 πιο πολυσυζητημένη και από τα έργα της ήταν η ερωτική της ζωή. Την επόμενη δεκαετία, η de Lempicka, έχοντας χάσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό στο κραχ, συνέχισε να ζωγραφίζει και να ζει έντονα. Εν τω μεταξύ χώρισε με τον άντρα της και το 1934 παντρεύτηκε τον βαρώνο Raoul Kuffner von Diószeg

The Pink Shirt (1927)

Το 1939 έχει πια εγκαταλείψει την μποέμικη ζωή της και αρχίζει να παίρνει στα σοβαρά τον ρόλο της βαρόνης. Ενώ ο πόλεμος πλησιάζει απειλητικά, εκείνη εγκαθίσταται στην Αμερική, όπου γνωρίζεται με τους μεγάλους σταρ του Hollywood.

La-Musicienne (1929)

Όμως, σιγά-σιγά, και καθώς η de Lempicka αλλάζει το καλλιτεχνικό της στυλ, χάνει τη δημοφιλία της, οι κριτικοί και το κοινό απορρίπτουν τη δουλειά της, ώσπου, από το 1962 και μετά, η Tamara αποσύρεται από την ενεργό καλλιτεχνική δράση. Ο κόσμος που εκείνη ζωγράφιζε έχει πια χαθεί. 

The Sleeper (1932)

Girl with Gloves (1930)

At the Opera (1941)

Mια δεκαετία αργότερα κι ενώ η Tamara έχει χάσει τον σύζυγό της και ζει με την κόρη της, το κοινό θα την ανακαλύψει εκ νέου και θα την αποθεώσει. Πέθανε το 1980, έχοντας εμπνεύσει πολλούς καλλιτέχνες, ζωγράφους που προσπάθησαν να την μιμηθούν και ηθοποιούς που προσπάθησαν να μεταφέρουν στη σκηνή την αστείρευτη ενέργειά της.


Πηγές για τις εικόνες:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου